Balik Kampung Baba

Dah sekian lama rasanya aku x balik kampung kelahiran bapak aku yang terletak di Sg Besar, Selangor. Ni balik pon sebab sepupu aku yg dok kat belakang umah arwah nenek aku kawen. Dah banyak kenduri kawen anak dia aku x pegi. Tapi kali ni aku memang nak pegi kebetulan sabtu tu aku cuti.

Memang dah niat nak singgah makan kat Cendol Bakar. So kene lalu ikut Ijok, kang senang skit nak cari... so da jumpe!


Tu dia..


Aku pilih Cendol Durian Pulut.... yummy


Durian crepe pon adaa


Menu lain berasaskan durian... sape antu durian memang patut coba..

Memang meriah sangat kat sini. Tempat makan dia pon ala2 warung zaman pendekar kot... bukan je ade cendol tapi macam2 makanan lain.

Lepas da makan, kami pon teruskan perjalanan ke kampung. 

Datang2 je terus makan. Dala datang lambat..tp xpe kat kampung bole la nk datang kenduri lambat2..kalo kt bandar, entah2 ko dtg khemah pon da xde..

Lepas da jumpe sanak saudara sume, salam2 pastu aku bawak skali adik aku jalan2 kat Pekan Sg Besar. Yelah, lama x pegi katanya..haha... 

Pastu singgah beli kerang kat Pasar Sg Hj Dorani.. kat sini memang murah. Tapi kami lupe bawak tong la, so x dapat nak beli ikan fresh. 


Ini pasar ala2 kampung jer... so memang agak klasik skit..hehe...

Kemudian, kami singgah makan Sate Hut, Tanjung Karang. Yang ni memang nakkk sangat.. sebab saiz dia besar tau. Biasa aku makan 2 cucuk je. Tapi kalini aku makan 3 cucuk jer.. tp kenyang gilee...


Order skit jer... bukan kedekut..tapi sume jenis tangki kecik..


Cube tengok sate ni, besar x? Memang kenyang sgt... Alhamdulillah..

Lepas tu kami pon terus balik. Sebelum tu anta adik aku dulu kat Klang. Memang letih sangat tapi berbaloi sebab dapat makan ape yg tingin...haha...

xoxo



Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat