My New Deep Freezer

Alhamdulillah.. x sangka aku akan beli jugak deep freezer ni. Selama ni hanya verangan sajork. Memandangkan peti yang ada skang ni dah penuh dengan susu. Menyebabkan aku x dapat nak memasak. Lama gak lah sejak bulan ramadhan tu. Ape taknya, memang dah xde space nak letak stok binatang kat situ. Lelame en.suami pon bersuara lah. Ikutkan memang nak beli cecepat. Tapi masa tu nak raya pulak. So terpaksa la tangguh dulu. Tapi balik je dr kampung pahang, trus g Onking. Tapi yang ade cuma brand Midea 99 L RM599. So esoknya g jelah kedai letrik yg dekat dengan umah. Pastu ada brand Faber, Morgan dengan Haier. Ikutkan nak yang jenis Upright Freezer sebab senang, ade drawer. Senang nak susun susu. Tapi takut anak2 main pintu dia sebab kecik jr kan lebih kurang sama tinggi je dengan dorang. Bincang2 kami pilih jenis Chest Freezer yang bukak atas sebab boleh lock. So anak x leh la main sorok2 bagai.. Syukur sangat. Mintak2 dapatlah istiqamah menyusukan Rayyan Danish sampai umur 2 tahun.


Dalam bekas ais tu pon ade susu gak. Kdg2 bukak je, susu leh jatuh.. huhu


Kat pintu patut xleh letak tp nak wat cmne. 


Kami pilih haier ni sebab ade lampu and design yg agak smart 😄


Inilah rupe chest freezer tuh..  kecik je


Ini rupe dalam dia..memula aku susun pakai bakul tapi haruslah cari kat kedai 2 ringgit..tah bile nak g.. so try guna paper bag follow cara sarakids tu, tapi terbeli paper bag jenis besar punya.. tips : kalo nak guna cara ni, kene pastikan susu yang disimpan dalam plastic milk storage tu jgn isi penuh, pastu kuarkan angin dan leperkan.. so dia akan beku jadi keping2.. untuk stok bulan june aku leh je susun elok sebab taruk sikit2.. utk stok july, aku men isi bebanyak jd ia berkeping2 la..jadi menggelembong gitu so x boleh la nak susun cecantik..terpaksa aku lanimbnakkan saja seperti pic di atas tuh sume bulan july..bawah yty tu bulan 6 punya. Yg untuk august lom masukkan lagi..

Aku selalu berdoa semoga baby Rayyan dapat bf sampai 2 tahun. Kalo dapat lebih lagi, alhamdulillah.. memandangkan dah ade deep freezer ni.. semangat mengepam makin menyerlah.. skang dah rajin wat tendem nursing...moga2 akan terus istiqamah...
Ameeen




Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat