Komuter ada problem secara melampau!

Arini aku cam biasa kuar g keje. Sampai2 tu, kul 7am tren tak sampai, kul 7.30am baru sampai! Dalam tu memang da penuh..huhu... seb bek ms kt stesen shah alam tu, aku dapat duduk...tapi tren gerak lambat sangat... rupenya ade problem antara landasan Stesen Angkasapuri - KL Sentral.. Serius ker?

Sampai kt Stesen Petaling, sume orang kene turun n tunggu tren shuttle..


huwaa...ramainyer orang...da la panas gler time ni... da pukul 8.45am ko



memang sesak gler...lama tersadai kt sini, lebih setengah jam

Pastu, datang tren ke KL, sume berebut naik, memang padat ar... masing2 ingat da lega da... pastu ade pengumuman, kata, "tren ini akan ke Mid Valley" ah sudah, padahal lg brape meter nk sampai KL Sentral da.. Kt Mid Valley, memang ramai gaks orang turun, tapi sambil tu, ade pengumuman baru, pakcik ktm tu kata, "tren ini akan ke Batu Caves".. so, aku tengok kt map laluan tu, nk ke Batu Caves, memang kene lalu KL Sentral..so stay jelah dalam tren, dalam perjalanan tu, ade lagi pengumuman, kata "tren ini akan ke Angkasapuri" pulak dah... pakcik ni nk bawak kitorang g bersiar2 ker ni????

Tren gerak slow gler...n dia masuk KL Sentral..yay!! pastu benti n cakap "Angkasapuri, Angkasapuri" aku da geram, kata, lantaklah ko nk sebut ape, janji aku da sampai KL Sentral...

Walaupon perasaan rasa marah, geram, tapi ape yang berlaku ade hikmahNya...tengah mengomel2 dalam tren, n sembang2 luahan perasaan dengan orang sekeliling...tetibe ade soklan cepumas ditujukan pada aku.. "awak ni dulu sekolah kt SSAS ker?" aku dengan jujur pon jawap "aah, awak ni orang banting ker?" waa.. budak sekolah aku, dia kawan Habibah katanya..serius aku tak kenal pon dia tu, tapi nama dia Wani... hehe.. mintak maap yer Wani, serius saya tak kenal awak..huhu... tapi kite da berkenalan kan tadi ..
kira2 dalam kul 11 lebih aku sampai opis wei...

aku harap kisah komuter ni, nnt ade la kuar kt paper and berite malam ni, kasik bos aku tengok...haha...

mood - pening pale n monday blues ~

Comments

su said…
kawan ebib ke? ko xkenal org tu.. orang tu kenal ko.. glamour u... :D
Riyani said…
aah kwn ebib, orang kanchong katanyer... Aku mmg x kenal dia, huhu... Tp dia spm thn 2000

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat