Mengidam Nasi Tumpang

Rupanya ade jugak orang yang x tau ape itu nasi tumpang. Meh aku cite sikit..Nasi tumpang tu makanan yang agak popular di Kelantan dan mudah nak cari kat sana. Sejarahnya, nasi tu dibuat untuk para nelayan sebagai bekal makanan..sebab nasi ni berlapis2 dengan lauk. Bab sejarah tu aku ade terbaca kat mana tah. Aku lupe..sori sangat kalo info tu salah..

Sejak aku pregnant yang ke 3 ni, memang selera aku banyak pada makanan Pantai Timur...contoh cam Nasi Kerabu, Nasi Dagang.. tu sume agak mudah ler nak cari...tapi Nasi Tumpang ni xde la senang sangat...

Setelah aku refer kt pakcik google, ramai yang makan kat Belanga Cafe di The Garden..So bile mengenangkan nak k sane tu, macam penat jer sbb kadang tu nak parking cam susah pastu nak menapak lagi dalam tu... penatnya rasa walaupun cume terbayang...

So 1 hari ni aku saje la cek kt instagram pasal Belanga Cafe ni. Rupanya ade lagi branch lain iaitu di Empire Shopping Gallery..wah hati berbunga sebab dekat sket aku nak g. So plan dengan en. Suami nak g masa ahad lepas.

Pagi ahad tu, kami memang siap awal. Kuar umah dalam kul 8 pagi ko. Pastu trus singgah makan kt kedai biasa dulu sebab Belanga tu bukak kul 10 pagi.. kang lapo anak2 aku..so bagi dorang makan kenyang2 dulu.. aku cume minum jer.. hehe.. kemudian tu trus direct g ESG. Sampai2 je.. kami adalah 1st customer! Nampak sgt bersemangatnya nk makan nasi tumpang.. haha


Kosong wei...kami je ade..hihi


Dekorasi pon cantek


Gambar kenangan 35 minggu


Buku menu yg agak klasik gitu


Inilah Nasi Tumpang tu.. aku amek yg fish.. next time aku try prawn plak ek.. maybe lps pantang kot.. loni dah tunggu masa nk bersalin..

Nasi ni atas sekali ade telur goreng, kemudian ade lapisan sambal ikan bilis, lauk ikan, serunding dan bawah skali nasi putih.. sedap giler uolls... ms bukak bungkusan tu panas berasap lagi...
 Air aku tu Hazelnut apetah namanya dan kek amek rainbow kek.. 

So far memang selesa sangat makan kat sini..  memang wajib g lagi..

zoxo


Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat