Sila Jaga IC kamu baik2

Hari Jumaat bersamaan 28/12/2012 yang lepas.. ialah hari yang syahdu sebab kawan aku yang best dalam opis ni, last day sebab ade company lain nak culik dia dengan cara bagi gaji yang mahal... patutnya aku nak lunch dengan beliau bersame teman2 lain...sehingga aku sanggup tak bawak bekal pada hari itu.. tapi hari tu, ic aku da siap.. so, haruslah pegi amek.. da la aku ni naik public transport, kene amek kete dulu, berjam2 la perjalanan aku tuh...so, aku pon secara laju2 siapkan keje untuk tahun 2012 sebab next week tu aku nak cuti.... nak babai kawan aku tu pon cam kalut je sebab dia da mule wat drama air mata...

Tunggu bas kul 12.30pm, punyalah panas..lame plak tu...seb bek diri ni ade unsur peramah... dapatlah isi masa dengan bersembang dengan orang yang tak dikenali...da la tak tau nama, siap pegang2 tangan je dengan orang tuh (gadis cam aku jugak lar)...macam da kenal lama, padahal tidak same sekali....

Sampai KL Sentral, benti solat zohor dulu...kang naik komuter da sejam... ujan lebat je time tu.. aku nak g amek kete pon berbasahan dalam hujan macam memori daun pisang... sambil2 tu, dok chat dgn orang2 untuk tanya jalan ke Putrajaya ikut SKVE. Selama ni, baru sekali lalu situ sebab nak g umah kawan kt Saujana Putra. Dengan berbekalkan semangat yang ada, aku pon masuk highway tu, n beliakkan mata untuk baca signboard.. encik GPS ade, tapi bateri low, nanti ade lokasi yang lebih sukar nak pegi, so save bateri itu...

Da la hujan lebat yang amatt... drive da cam nak terbang..lantak...aku kene kejar masa sebab JPN tutup kul 5.30pm wei... aku rasa cam jauh jer..tapi nak sampai putrajaya dr TPG cume 20 minit je...yey!!! kejap je, dari nak kene ikut Dengkil... seb bek nak amek ic tak yah tunggu sampai beratus2 nombor... adegan lawak:

Staff JPN : Selamat datang cik, sila bagi ic lama..
Aku : eh, ic saya hilang la encik
Staff JPN : oh ya, nombor ic cik..
Aku : XXXXXXXXX
Staff JPN : sila letak ibu jari cik
Aku : (taruk ibu jari kat alat tu)

truzz kuar ape maklumat tah kt skrin tu... trus mamat tu kata,

Staff JPN : Puan, ini ade kenekan bayaran ye..

hahaha..lawak je mamat ni...memula panggil cik, pastu puan plak....

lepas da settle tu, aku solat siap2

lepas tu, on GPS, aku nk ke satu tempat nih...

punyalah susah nak cari, tapi takpe, aku save sume jalan2 nak kesane... nnt senang la aku nak bawak adik  aku g sekali...

sangat penat, sampai umah, ade hati nak ajak encik suami g jalan shah alam, tapi di rejek...huhu...

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat