Peristiwa Penghujung 2012

Pada 25hb Disember 2012, selepas g kenduri jiran depan umah, encik suami ajak g Semenyih sebab family dia nak ke sane, ada sedara pindah dari pahang ke situ. Kami pon pegilah ke sane, menonong tanpa alamat umah.. Tup2 da nak dekat sampai, family mertua aku da otw balik pahang pulak sebab nak anta adik ipar yang kene keje...huhu....sentap okeh!!

Tapi, perasaan di tenangkan dengan pemikiran positif, dan anggap itu ketentuan Allah yang Esa. Kita hanya merancang, tapi Allah jua yang menentukan segalanya... so, kami pon balik tapi ade la singgah ke sane sini...
kemudian tu, terus la balik umah...

Malam tu, aku tengah nak kemas beg dari hand bag jalan je bag keje... dan tertibe tengok purse yang ade ic aku da takde...aku pon cari secara gangster di dalam umah dan di dalam kete..tapi takde!!!!!

Aku tak sedap hati n sangat tak puas hati kenapa aku lalai sebegitu rupa... terus aku capai kunci kete n terus kuar umah.. jam pada masa tu ialah 9pm. Aku x mo encik suami ikut sebab anak2 aku kene tdo awal.. so, aku dengan brutal nya, kuar ke tempat yang aku g n singgah pada waktu siang tu.. aku nak cari betul2 ic aku tuh... tapi da malam, dan banyak tempat da tutup... pikiran aku serabut sangat samada aku patut, balik umah n esok cari lagi or tido je kat mana2... setelah mendapatkan pendapat dari orang2 yang bule dipercayai, aku balik... time sampai umah, pagar da tutup wei..seb bek ade brader tolong bukak kan...time tu da nk kul 1am.. lantaklah dorang nak pk ape, nape aku kuar malam.. yang penting, aku nak cari purse aku tuh.. aku ni bukan jenis gadis manja, aku jenis berdikari taw..

Esoknya, encik suami ikut la pulak, x rock ar... tapi anak2 da di anta ke taska.. kali ni, memang cari lebih bersungguh2 n siap tanya2 orang lagi... bile da confirm takde, barulah kami ke Balai Polis. Ini 1st time aku hilang mende ni.. rupanya tak yah wat repot..huh... tapi kakak polis tu suh wat kt JPN Putrajaya sebab cepat.. kalo kt cawangan, bapak lambat ar...

Sampai di JPN, mak ooii...ramainya orang... nak tunggu turn aku, sampai 400 nombor gap kene tunggu... demi negara yang tercinta aku sabar menanti... sampai turn aku, baru aku tau, kalo ic hilang kene bayar RM110 (kali pertama)... terkezut aku.. da la aku tak bawak duit, da kata purse hilang kan?? seb bek leh bayar kemudian....

Moral of the story:

Kene pastikan barang2 yang penting di simpan dan di jaga sebaik mungkin.. mungkin salah beg kot...tak..tak... diri sendiri yang salah sebab tak hati2....

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat