Balik Kampung

29/12/2012.. pagi tu, baru la kalut nak kemas beg.. nak balik pahang...da lama tak balik sejak raye puasa aritu.. kesian la pada encik suami yang da lame tak jumpe kat ibubapa beliau... Actually jiran sebelah umah wat kenduri kawen anak dia...tapi da nikah masa awal tahun aritu... sebelum gerak, kami g singgah umah jiran bermaafan sepakat muafakat membawa berkat.. 

Memandangkan jalan kebun tu da rosak akibat hujan lebat yang kian melanda sejak kebelakangan ini... kami  terpaksa ikut jalan besar.. dengan harapan nk makan kt kedai upin ipin, tapi tutup pula di pagi yang indah itu.. so, terpaksa memilih restoren lain yang ade... menu aku cam biasa, nasik biru la..

lepas da settle tu, g singgah butik kt section 7 tu...memang best sangat


tengok la kanak2 ni, x reti dok diam... seb bek la staff kedai ni memahami...tak pasal2 dia terpaksa layan mereka.. ummi nak posing sket pon x buleh..

kemudian, contact kedai kek, tanya durian crepe da siap ke belom...da ready kami pon g amek


adik ipar n mak mertua yang tingin nak makan...kat Triang nun mane nak cari..sian dorang...
 aku bab makanan ni memang sensitip, aku sanggup beli manalah tau kalo ade yang mengidam... jenuh nk bawak mende ni ke pahang ko... terpaksa la beli tong kecik n isi ais dalam tu, seb bek la tahan, ais pon tak cair sampai ke pahang nun.... :)

kemudian tu, aku g Empire Shopping Gallery sebab nak g beli barang Shaklee n daftar sebagai ahli...yey!! nanti korang kalo nak beli barang, leh gune id aku yer...


pic dr pakcik google ;)

aku sebelum ni gune set untuk menyusu, pastu skang ni suke bangat dengan milk shake sebab bagus sangat untuk anak2 aku n aku pon suke kalo wat minum, lagi2 tambah kurma...yummy!!!!

kemudian tu, barulah menuju ke kampung... excited sebab musim buah durian... adik ipar ajak wt durian crepe, tapi, ilmu di dada lom cukup la, nnt jadi durian lempeng plak..kan? bek beli je sudah...
 durian fresh tu kite makan puas2... bekpes durian, lunch durian, dinner durian... banyak giler aku makan, mujur la tak terkene virus panas tu... sebab orang kata kalo makan banyak, nanti kene...
da la aku skali makan 2 bijik aku rembat sorang... bestnya la de dusun durian kan.. bole makan puas2..
tapi durian crepe n durian durian SR, memang tak dapat dilupekan.....

3 malam tanpa bintang kami tdo sane...tahun baru 01/01/2013, kami bertolak balik.. kebetulan 2 adik ipar otw nak balik , tapi lambat sangat sebab kete yang dorang naik tu kene langgar dengan orang jahat.. lepas setel kt balai, kami jumpe kt pekan Kerayong jer... lame x jumpe dorang...

pastu, singgah ke Serting pulak, ade adik ipar tolong jaga kedai pakcik sedara.. Pakcik bukak kedai makan ni..



itulah, kalo gune instagram tu, mesti pic tak leh full... kenape...kenape???

tulisan di atas ialah NASI AYAM & TOM YAM

sebelah nya, kedai baju makcik yang punya... pic takde..

sambil2 ziarah sedara mara, sambil sokong biznes dorang...

pastu, kami trus kan perjalanan ke banting sebab nak pos durian untuk parents aku..

mood : penat banget...



Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat