Pengalaman Patah Kaki

10.11.2018

Aku terjatuh tangga. Kejap sangat masa tu. Tapi kaki kanan terus bengkak sampai kasut yang aku pakai tu terasa ketat amat. Ingatkan cuma terpeleot biasa jer. So aku turun naik tangga dan drive sendiri masa tu walau sakit teramattt.

Esoknya aku pegi berurut. Ikut nasihat orang katanya elok urut (Please la lenkali kalo terjatuh, terus pegi klinik, bukan berurut!!). Baru je nenek tu pegang kaki aku, rasa sakittt teramat wei. Tak sampai seminit pon. Tapi beliau tetap terus urut. Laju2 aku nak blah sebab tak tahan. Terus 💸 RM50😭.

Lepas berurut tu, aku g kenduri 2 pupu aku. Time ni memang gigil nak jalan sebab rumah dia berbatu besar2 tu. So lepas sampai tu, aku just duduk. Memang tak daya aku nak jumpa dari meja ke meja salam sedara mara aku sume. Lama jugak stay kat kenduri tu sebab nak tunggu abang dengan kak ipar aku datang. Sebab dorang baru balik dari naik gunung kat obersi.

So, lepas dorang sampai, kami gerak balik lah sebab kami lom solat zohor masa tu. Lagi pun umah aku dengan kenduri tu dekat je. Sampai umah memang aku terbaring macam nak fengsan.

Esoknya, encik suami ajak g klinik pulak sebab dia tengok aku makin teruks je. So, kat klinik trus wat X-ray and what, doctor cakap kaki aku patah dan retak. Dia suh terus g hospital. Aku dengan suami memang terkejut abis. Sebab tak sangka lah patah. Yelah, mende kat dalam kan, bukan nampak.

So pegilah aku serah diri kat Hospital dan bermula lah episod kene simen kaki selama 3 bulan. Awal2 just simen tapak je, so memang aku kurang gerak sebab kaki aku bengkak teruks. So kene kasi bengkak tu surut. Doctor cskap, kalau bengkak tu tak surut, memang masuk besi lah. Adoi, aku memang seram habis. Cecepat wasap mama aku suh doakan supaya bengkak surut.

Kehidupan berMC panjang tu memang agak kalut lah. Sebab sekolah masih lagi on. Tapi anak2 aku terpaksa cutilah. So masuk december 2018, barulah adik aku free tolong jaga dan urus apa yang patut. Thanks sangat kat adik aku sebab sanggup amek cuti 3 bulan tanpa gaji sebab nak tolong aku ni.

Apapun, pengalaman ni, banyak pengajaran dan hikmah yang aku belajar. Yelah, setiap kejadian tu, mesti ada pelajaran nya kan. So, syukur sangat aku dan family aku cuba terima dengan tenang dan positif.


Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat