Terjah ke SEGI

Terus terang aku kata, aku pemah g Pasaraya Segi, cume sekali je. Pastu memang takde perasaan pon nak pegi lagi. Ape taknya, masuk2 je rasa boring. Da la cam panazz (takde air-cond). 

Tapi bebaru ni, aku tengok dari luar cam takde pulak org beli barang. Tapi malam2, aku nampak ade banyak lori, turunkan barang. Sangat sibuk! Ade jugak bahagian yang sedang direnovate.

So, malam tadi, kebetulan g isi minyak kt Petronas. Encik suami ajak g SEGI. Memang da dekat da.  Memandangkan kami tengok iklan SEGI ade merate2 okey. Rasa cam nak la tengok, ape yg best skang ni kt SEGI. 

Situ memang kawasan kilang2. Masuk2 jalan ke Segi. Da nampak d
a signboard arah parking. So, kami pon ikut je arah tu. Pemandangan pertama, seperti berada di tempat penyeludupan je..haha (perasaan aku jek). So, kami pon parking kete. Ade orang RELA yang jaga area parking tu, untuk keselesaan customers. Masuk2 je ke dalam SEGI tu. WOW!! besar sgt. Aku keliru yang aku ni berada di kilang ke, gudang ke atau pasaraya??? Trademark SEGI ialah "datang dari Kebun, Ladang & Laut". So, korang bayangkan lah sumenya segar2. Perasaan seperti tengah petik sayur n buah di kebun. Seperti sedang menangkap ikan, udang, sotong di laut. Seperti sedang menangkap/menyembelih lembu dan ayam. 

Memang puas hati okey. Dan yang paling best. SEGI ni bukak 24 jam! ooo..aku sangat suke mana2 tempat yang bukak 24 jam selain 7 Eleven dan RnR. 

Konsep SEGI yang terbaru, baru je dilancarkan 8 Ogos 2012. So, kalo sesape yang nak shopping kt SEGI tu, boleh je apply card jimat secara PERCUMA je. kalo tak, korang kene bayar spoloh hinggit. Ade 2 jenis kad, satu untuk individu (pengguna biasa cam aku) dan satu untuk peniaga. 

So, pasni, aku nak ajak mak aku shopping kat sni la. Bebile pon bleh g. Kalo nak ikan fresh, kene dtg kul 12 mlm. Wah! lepas ni, tak payah pening2 nak bli lauk n barang dapo.


Tengok ni, iklan banyak kt shah alam ni (kualiti gamba cap ayam) hehe..sori la..buruks je kn?


Ini bahagian sayuran..sume segar bagaikan ia dipetik terus dari kebun....


Ini ade kentang, sume barang-barang kat sini disusun kemas supaya customers senang nak cari!


Ini ialah bahagian ikan, udang sotong, sume la dari hasil laut. Time ni, aku bli ikan keli wei.. Bulan pose ni, tingin lak nak makan ikan nih


Lepas shopping, encik suami nak wat member card. Kaler hijau utk pengguna individu, kaler kuning tu utk orang berniaga. FREE je daftar skang ni! Kalo x, kene bayar spoloh hinggit ko...


Ini katalog kite jaga elok-elok sebab kite nk tunjuk kat mama kiter.. Mana tau kalo dia tingin nk pegi.. So, beliau bleh refer ape yang menarik dari katalog ni... :-)

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat