Ditipu?

Tak sangka apa yg aku sangkakan mmg betul..camni, masa raya thn lepas, aku blk kedah. mkcik aku punyala excited cite psl bakal menantu dia yg warak katanya, klu g memana bwk Quran, selalu ambil berat psl cousin aku(anak makcik) tanya da solat ke belum ke, pstu keje pengurus pulak kt company besar..mmg kira bertuah la anak dia dpt bakal suami gtu... aku bknnya nk dengki ke hapa ke..tp bab suke bwk Quran tu, aku musykil..hm..

So, bln Februari lps, dorg pn diijabkabulkan...majlis belah pengantin perempuan mmg gilang gemilanglah, buat kt dewan yg besar, tetamu plak bkn calang2, mmg meriah sgt... so, kami pun, tanyalah, bile buat kenduri belah pengantin lelaki? so, dorg kata date  x sure lg, tp cuti sekolah bln 3 nnt....so, ahad lepas, aku ziarahla umah makcik aku merangkap pd makcik yg kawenkn anak dia tu....kitorg ckpla, nnt kita g sesame konvoi kenduri belah lelaki tu yer..tup2, makcik n tok aku kata, berangan jelah..sbb dorg tu (pihak lelaki) da buat majlis tu 4 hari kemudian slps kenduri belah perempuan..means, kenduri kt kl hari ahad, then khamis tu pihak lelaki call kata dorg nk wat kenduri jumaat mlm tu....korg leh bayangkn x? kenduri waktu mlm pd hari bekerja mmg la seperti x bg org dtg, cm nk sorok2, makcik aku mintak tukar hari sabtu pon dorg xnk... so, dgn keterpaksaan, dorg pon berkonvoila dlm 2 kete cmtu, smpila ke perak dlm jam 9 lebih, lauk yg dihidang jantung pisang msk lemak n ayam msk ape tah...pastu, dok kt khemah tu, xde pon keluarga pengantin laki nk layan ke sembang ke, dorg wt 

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat