Melatih anak ke tandas

Jika anak dijaga oleh pihak taska, mungkin mudah bg kite as parents sbb cikgu kt taska akan ajar anak kita ke toilet maybe dlm umur 2 tahun camtu. Tp, bagi anak aku yg dijaga oleh nenek n aku sepenuhnya, mmg agak mencabar sbb, aku xde pengalaman..lagi2 Ammar anak sulung. Jadi, byk sgt mende kene blaja. Ilmu keibubapaan. Mujur ade majalah pa&ma, dapatlah mcm2 tips.

Memandangkan tahun ni, Ammar akan masuk 4 tahun, jadi, aku kene bertegas ajar dia ke toilet. Sbb aku nk masukkan dia ke tadika or pasti. Sebelum ni, bkn x penah ajar, ada, tp kadang kadang lulus, kadang-kadang...hm..... mmg kene byk sabar sbb bkn mudah bg kita dan bukan mudah juga bg anak kita...so,hari ni syukur ujian sume lulus... dan Ammar makin paham tentang kepentingan ke tandas :)

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat