Mangsa Kedua?

Tengah syok wat keje, tetibe loceng opis berbunyi, ding dong... pastu aku pon dengan penuh sopan santun gadis melayu berjalan pegi bukak pintu.. pastu ade sorang wanita ni, dengan pegang banyak file bagai, speaking london dengan aku sambil tunjuk sms dalam hp dia.. 

Apekah???

Pastu aku, dengan berbangga dengan Bahasa Melayu, berslogan "Bahasa Jiwa Bangsa", terus tanya, awak ni da salah la. Boleh tak awak call semula company tu?. Sungguh kesian pada beliau sebab dapat sms panggilan temuduga. Alamat dia memang betul wujud iaitu alamat opis aku. TAPI, nama company nya lain. Sangat lain..no..no..no.... 

Bulan lepas, ade sorang wanita India pon datang sini nak interview tapi dia salah tempat.. No opis nya sama dengan opis kami.. tapi, itu ialah di Damansara Utama. 

Hm...kesian jugak dengan mereka ni sebab tersalah paham or salah info or salah tempat.. Yang pelik tu, nape la tak study betul2 tempat nak g interview tu awal2... ke standby no phone orang dari company tersebut, in case, papehal, ade la tempat nak tanya. Ni, ko dapat panggilan, men terjah je, pastu da salah, pastu aku yang simpati kat ko. Tapi nak wat camne, aku doakan korang tak sesat lagi yer... Da!

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat