Pagi yang indah

Jumaat lepas, dalam lepas maghrib cmtu, kami balik umah parents sebab nak g tido sana. Maklumlah, da seminggu Ammar n Yussuf masuk taska. Yussuf okey. Tapi Ammar selalu cakap. ummi ammar x nak pegi sekolah, ammar nak nenek...huhu...siannya anakku ini. ape x nya. dia dah dibesarkan oleh nenek sejak lahir, penah jgk dok taska, tapi itu cume kejap2 je, pastu nenek jaga balik...

Sabtu lepas Asar, kami g kenduri umah wak Giman. Patutnya kendurinya hari ahad hari ni. Tapi kami g semalam beramai2 sebab lepas tu nak ke bangi plak anta mama aku. Best sangat lauk kt kenduri ni sebab ade ikan keli masak cili...wallah ! memang terangkat.. aku dgn ikan keli mmg x dpt dipisahkan...blh ke gitu? hahaha..... kt sane, dapat gak jumpe makcik2 n sepupu aku dr sabak bernam.. lama gak x jumpe...

Lepas solat maghrib, kami terus ke bangi ke umah abg aku no 2. Mama aku akan tido sane sebab arini (ahad) dorang nak g bercuti ke obersi...huhu...jenuh aku pujuk ammar yang sibuk nak ikut nenek.... sabar ye nak, kalo ade rezeki, kite g pulak yer....  rupanya, abang long aku first time dtg umah abang aku tuh...huh..nampak naw kebizian telah melanda dlam kehidupan beliau.... ^_^



Cecantek sume kueh2 di rumah abang aku tuh.. nak makan pon excited..hehe.....

Jap lagi, dorang akan berangkat ke obersi untuk bercuti. abang long plak akan anta adik masuk semester baru. tinggal aku dengan bapak aku jek stay kt selangor tercinta dok makan kenduri n open house hari raye jek..hihi.

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat