Makan Jamu

Dulu, aku penah ar makan jamu masa anak dalam pantang. Akibatnya, anak aku kene kuning.. kesian sangat sampai kene refer kat hospital, kene amek darah lagi... kenape begitu kejam??? Sejak dari peristiwa ituw, aku memang x makan jamu lagi dah... lagi dan lagi sebab masa tu, aku ade komitmen menyusukan anak sampai 2 tahun.

Kini, eh sekarang, anak dah minum susu formula... so, masa yang sesuwai la untuk aku makan jamu. Tapi, jamu ape yang nak dimakan? kalo berbentuk kapsul or serbuk yang pahit dan pelik, aku x mo...

Sehingga tiba suatu hari, kawan opis kenalkan aku dengan Jamu Warisan dan Kopi Pegaga ni... lepas da coba sample free, aku decide nak beli dan cube secara konsisten sebab....... ia x pahit, senang nak makan cume campo sesudu jamu bersama bancuhan kopi pegaga... walllah!...dan yang penting, leh minum and makan jamu ni bersama pasangan....best kan?

Aku pon masih peringkat mencuba.. harap2, dengan izin Allah, adelah kesan positip yang akan berlaku pada kami... Yang penting, kita usaha untuk jaga kesihatan kita dengan baik..... kan...kan....


Mai segelas :)

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat