Raikan Tetamu

Ini kisah masa cuti CNY aritu. Kami xde plan pon nak g mane sangat sebab buat pertame kal inya, mak mertua nak datang umah bersama dengan family adik ipar. Asalnya plan nak balik kedah, tapi x jadi sebab cuti aku dah dibekukan...huhu....

Tujuan utama mereka datang ialah nak pegi ke GM. Mereka bertolak dari Pahang pada petang Jumaat dan malam tu, dorang tdo di rumah abang kepada biras aku or abang ipar kepada adik ipar akula, yang terletak di Klang je..

Sabtu pagi tu, aku bertungkus lumus mengemas umah dan petang tu, kami jumpe di suatu tempat dan kami bawak mereka ke rumah parents aku di Klang..


Ini adik ipar aku yang sebaya.. jgn panggil saya kakak pls....


posing dengan buah dragon ball di belakang umah..

Lepas isyak, kami bertolak balik ke rumah aku pula. Ikutkan mak mertua nak je tido umah parents aku ni, tapi memandangkan banyak agenda, so mak mengalah dan ikut jer..hihi...

Hari Ahad ialah hari pertama CNY, kami plan pegi ke GM bertiga je. Kaum wanita. Kaum bape, duduk umah jaga kanak2 riang seramai 4 orang. Tapi mereka berdegil, nak berjalan juga, nak ke pantai... last2, kepenatan sebab letih layan budak... ha...baru tau...tetibe...

Kami sampai di GM, dari jauh pak guard bagi isyarat tutup. ha...tutup??? xpenah aku g GM tutup pula.. 2 hari plak tu.. adoi....bukan senang dapat lesen kuar berjalan tanpa kanak2 riang ni... cecepat call encik suami, beliau kata, pegilah jalan kat tempat lain.. Shah Alam ker... eh, cadangan bernas!

Aku pon bawak mak mertua n adik ipar ke Shah Alam. Siap tanya nak g butik mana dulu..Semestinya adik ipar aku nak pegi butik yang aku biasa pegi.. ah... ia bukan rahsia lagi... seb baik dia x beli baju yang sebijik sejibon dengan aku punya.. aku xmo digelar boria... tidakkkk.... adik2 ipar di kampung yang x ikut, siap bagi sms pada encik suami, suh aku, akak ipar mereka satu2nya untuk pilih baju... pilih je taw...yang bayar, mak mertua la... lepas da berhabisan di situ, aku bawak g butik lain pulak... mereka beli kain pasang untuk kenduri bulan 3 nanti...pastu aku tanya, nak pegi butik mana pulak.. adik ipar kata xmo la sebab da banyak duit abiz di situ... so, pastu aku saje drive tunjuk butik2 yang ado... adik ipar nak masuk butik fareeda..tapi mak mertua x bagi sebab mahal sangat katanya....baik mak...saya terus pandu laju -_- perut da lapar, adik ipar nak blanje burger bakar... yahooo!  

   
Bersama burger bakar Abg Burn, special punye!

Close up....



wah.... pic ini seperti berkata, "saya mesti pileh"... senyum mak :)

Ade set untuk lunch. Special punya. Sedap dan mengeyangkan! Siap tambah durian crepe lagi...yum yum...

Esoknya, Isnin, kami pegi ke rumah adik mak mertua yang dekat je dengan umah aku.. Tapi, mereka tiada di rumah pule... So, suami adik ipar nak makan cendol tapai katanya. Lantas aku google, kata ade yang power kt Section 16. Tapi tutup pula. Last2 kami bawak mereka pekena ABC Fradoo kat Section 2...

Lepas tu x tau nak g mana. Kami bawak mereka g Masjid Shah Alam. Lepas solat zohor tu, pegi ke Kompleks PKNS pulak... siap g jalan2 kat Tasek Shah Alam...


eh, nape dalam keluarga ni ade macam anak aku jer?.... :p

Kemudian, mak mertua ajak balik. Tapi adik ipar nak g jalan2 ke I-City pule. Hm..so, kami pon abizkan masa sampai nak dekat maghrib. Siap mandikan anak2 kat surau Section 7. Lepas solat maghrib, kami pon g ke I-City. Da la jem giler. Ini kali kedua aku g I-City, tapi, cume lalu jer... sebab tempat parking dia sangat jauhhhhh... dan cukupla at least dapat gak tengok lampu cantek...

Esoknya hari Selasa, kami pon pegi la semula ke GM. Hm.... barulah puas ati mereka. Lepas da shopping sakan... kami pon ke surau berdekatan untuk solat.. pastu, kami pon bersalaman.... mereka nak terus balik pahang... kami? balik tdo lar... rasa penat sangat....

Harap2, sume tetamu puas ati la dengan layanan kami....

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat