Family Day Opis

Aritu mama aku cakap, "baru mula keje da kene g family day ke?". aku jawap "aah, mama kebetulan je". Ape taknya, aku baru je masuk keje beberape hari..pastu kene g family day. So, rasa kejanggalan tu agak melanda pada diriku ini..

So, hari yang ditunggu pon tiba..iaitu tanggal 23.03.2013. Plan kene tunggu kat Petronas b4 Tol Gombak. Pagi tu agak kalut la, seb bek tak terlambat sangat sebab masa sampai tu, bos pon baru tibe. So, pengagihan reben pon bermule.. thanks pakcik google yang ajar saya buat reben nih..


Sume kete yang join konvoi ni, kene pakai reben ni. Total, ade 14 bijik kesemuanya. Lepas sume orang dah sampai. Perjalanan diteruskan ke Lintang. Kami berkelah beramai-ramai dan makan secara pot luck. Aku bawak kueh hijau yang ade kelapa tuh..(nama pon x tau..haha) dan beli je... makanan sangat banyak, sampai x tau mau makan ape. last2, aku makan bihun yang dimasak oleh isteri bos..

Kemudian, perjalanan diteruskan. Kami berkumpul semula selepas Tol Jabor. Dan, tibelah ke destinasi yang dituju iaitu...

Suria Cherating!


Sampai2 je. Kami sambung berkelah kali ni di tepi pantai pulak. Isi masa sementara nak tunggu untuk check in kul 3 petang. Anak2, da x sabar nak mandi dah..huhu.. Lepas dah dapat kad kunci memasing, kami pon berehat sambil bersiap untuk aktiviti waktu petang.

Ikutkan jadual, aku kene main volley ball, tapi x jadi sebab kurang mendapat sambutan. Ape taknya, memasing sibuk nk layan n jaga anak yang kejap nak mandi kolam, kejap nak mandi pantai..antara dua..heyeh..heyeh...

Last2, aku main tarik tali n music chair. Lenguh giler tangan aku gara2, tarik tali tu. Cam x sesuwai je games tu untuk gadis cam aku ni. Tapi better la dari kene main volley ball, kang ke laut aku tampar bola tuh..

Encik suami pon main gak. Dia main volley ball. Menang! Lepas games tu, suami n anak2, bermandi manda.. Aku? Sembang2, dengan wife opismate.. Yelah, aku kan staf baru katernya..so nk la berkenalan dengan dorang..

Pukul 7pm, kami naik bilik, rehat, solat n siap2 untuk dinner malam ni.. Ade bbq.. Perut memang da lapar sangat.. Ade penyampaian hadiah untuk games petang tadi.. Yang best tu, sume orang dapat hadiah. Tak kire la pemenang atau pengalah. Anak2 lah yang paling happy..

Esok nya, lepas sarapan, aktiviti bebas. So, inilah masanya turn aku pulak nak mandi manda. Encik suami, jaga barang sambil borak2 dengan kwn opis aku. Kalo korang nak tau, opis aku ni, staf lelaki paling ramai. Dan untuk event ni, hanya aku staf pompuan yang bawak suami. So, dorang lebih tumpu kat aku la..





So far, family aku n sume yang pegi family day rasa happy sangat. Family day ni memang yang paling best compare dengan masa aku kat company kame.. Time tu, family penah la merase 2 kali, tapi time bujang.. Lepas da kawen, n anak 2, xde pulak..huhu.. Apapun, aku rasa bersyukur dengan ketentuan allah S.W.T yang takdirkan aku keje kat company ni. Bak kata orang kat situ, aku ni langsung x macam staf baru.. Nampak macam da berbulan-bulan dah kenal.. So, maknanya, aku berjaya suaikan diri aku sebaik mungkin. SYABAS YANI!!

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat