DBU Outing (1st event)



Pada hari sabtu yang lalu 14 July 2007 sehingga 15 July 2007, aku ade DBU Outing. Program ni, diuruskan oleh 20 YES (Young Executive Scheme). Sebanyak 6 DBU company yg join dgn penyertaan seramai 300 org utk 1 event. 2nd event akn diadakan pada bulan 8 akan datang..

Bukan senang nak buat event utk ramai staff yg melibatkan pelbagai lapisan jawatan..tp, kami sambut jugak task ni wlpn payah (aku anggap konon2 the Apprentice...hehe)

Pagi tu ade sebanyak 6 bus dr Faber Tower (Kl) dan 1 bus dr Penang. Bertolak lebih kurang kul 7.30 am. Aku pon naik bas gaks sbb 1 bus ade 1 committee.

Perjalanan tu, mmg le jauh... mcm rombogan cik kiah ke sukan komenwel..hehe...tp, best ar sbb dpt tgk kwsn kg.. Yang paling geram, tgk kiri kanan, banyak org jual buah...skang ni, selain musim buah durian, ade buah rambutan, manggis, jambu...mmg best sgt...tp, stakat nengok je le....drebas bas tu, idok pulak nk brenti kejap...lagi2 jln tu agak sempit....

Kami brenti rehat utk srapan pagi di R&R Rawang n trus kan perjalanan ke Pasir Salak..Slps masuk ke exit Bidor, ade lori accident kat Pekan Bidor.

Da la dlm perjalanan tu, aku tak leh tdo sbb org yg dok sebelah aku tu, asik nk sembang je..so, aku pon layan jela....lagipon, aku nak gak tgk jalan ke Pasir Salak tu...kang sesat kang..naye jek..hehe...da la pakcik drebar tu pon tak tau jalan, so memasing melilau mate cari signboard DBU Outing yg da di pasang sepanjang perjalanan (mcm nk g kenduri kawen jek...). Yg best tu kan, kat simpang 3 sblm nk masuk ke area Pasir Salak tu, bas kami bertembung dgn bas dr Penang..mmg gempak ar (igtkan ade bas terlajak n patah balik...hihi).

Setibenye di Pasir Salak Riverine Resort, kami disambut dgn alunan marhaban ...lame gler..makcik n pakcik ni perform, smpi risau aku nk tggu dorg brenti... maklumla ade 7 bas n 300 org nk disambutnya... sesampai je, participant register dan masuk ke chalet memasing..aku plak, tolong committee utk pendaftaran...

Panas btul mase kat Pasir Salak ni....sian aku tgk peserta2 ni, mase games DBU Race...smpi muntah2, kaki krem....rupenyer, jauh gler checkpoint nya....mmg byk komplen ar....tp, perit pon...peserta sume, berjaya menghabiskan games ni, dgn jayenya.... Tahniah pd sume!

Mmg nampak meriah time tu sbb sume peserta pakai bj kaler oren (afundi Zahid!)...aku rasa gembira jugak sbb dorg sporting and enjoy DBU Race nih...walaupon cuaca panas... Petang tu, peserta leh balik chalet n rehat2.


Aktiviti mlm plak....sume org da nk standby utk dinner n barbeque...tup2 blackout plak dan air pon takde (aku pon jd mangsa, huwaaa..). Mmg kelam kabut mlm tu...1st thing yg aku buat ialah mkn dlm gelap... Pihak resort ade sponsor durian, tp aku tak sempat mkn sbb kene standby kat amphitheater (kempunan sgt tau...smpi2 kl je, smlm balik umah, aku suh husband aku belikan durian....). Program mlm tu, diteruskan jugak wlpn blackout... kami teruskan dgn group performance...participants mmg sporting habis n kreatif sgt!. Letrik ade balik dlm kul 10.30 pm...sume org jerit, tanda lega....
pasang lilin cam pemujaan je... opps.... 1 kampung Pasir Salak takde letrik tau..... Klakar, dorg nyanyi "aci2 buka pintu"...tp sian sbb tak menang pon...huhu

Lepas group performance, ade kareoke sket n persembahan artis (Azza AF1) aku tak sempat tgk pon sbb balik bilik tukar baju utk Night Terror. Sebenarnya, Night Terror ni, adalah climaks bg DBU Outing ni, tp jadi fail n hampeh la...pendek kate... Ape tak nya, dorg (team pasir salak) just bwk dorg jln2 smbil tutup mate n then tgglkan sensorg pstu kaco2, tabur pasir ke...usik2..camtu la...smpi ngantuk2 aku jaga dorg....da la nyamuk banyak time tuh....

Pagi tu..mmg best sgt sbb ade poco2. Poco2 ni lebih kurang mcm senam erobik tp, yg bezanya, ade gelek2 cm dangdut... Lagu dia pon mcm dangdut...poco2 ni da terkenal sejak thn 2001 dan selalu di gunakan semasa PLKN, Seminar dll..

Pastu, majlis penutup dan penyampaian hadiah pd pemenang. Utk cederahati dr pihak resort, kami dapat kerepek dan labu sayung yg kiut...




Ni jelah...cite psl 1st event DBU Outing ni.. nnt bile 2nd event DBU Outing yang bkl berlangsung pd 11 August 2007 ni, selesai...kite cite lain pulak....hm...ape pulak la isu nye yer....tggu....... :)
















Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat