Konvoi yg tak jadi

Hari ni, mama da plan nak g kenduri kat Sentul...mmg nekad nak pegi jugak sbb time aku kawen, org tu pon dtg..so mama aku nk la g umah org tu plak.... mama ajak kami skali, hubby tak kisah, oke jek...

Cadangnya nk konvoi dgn mamawak, kak nana dgn mamacik. Kami tggu kat Tol Sg. Rasau. Bile dorg smpi je, dorg plan nak g IJN sbb besan mamawak nk kene operate..baba plak, tak mo join sbb takut lmbat...so, kami berpisah ms smpi kat kerinchi..kami ke Sentul dn dorg ke IJN...

Mmg susah nak cari umah kenduri ni...map dlm kad tu,simple sgt...so, hubby tanye kat driver teksi (klu sesat, better tanya driver teksi atau polis jek)...bile da ternmpk Esso, aku da dapat agak kat mane rumah tu...Alhamdulillah...kami berjaya jumpa jugak akhirnya... (mcm explorace tau)

Mmg meriah kenduri kawen kat sini...doorgift dia, kurma (mmg marvellos la), air mineral (name panten printed out by the company! very good idea for promotion)dpt kek, krepek, rendang, bunga telor....sume oke la..cume khemah kenduri tu, ade 2 je utk tetamu...1 lagi utk panten...time peak hours, mmg ramai yg menunggu tpt kosong... org lain yg da sudah mkn mmg saje2 takmo bangun sbb nak lepak2..

Kemudian, perjalanan diteruskan ke Kajang...baba nk cari cina yang jual benih pokok..tp tak jumpa...kami pusing2 kat area Sg. Rasau...lame2 da give up dan perjalanan di teruskan ke umah abg edi....

Da lama jugak aku tak g umah abg edi...abg edi pon br balik dr Sarawak..aku plan nak amek kek Sarawak (igtkan nk bli kat pcm, tp mahal sgt rm70..abg edi beli kt sana, rm40 jek)...kami minum2 ptg n mkn mlm skali...1st time akak ipar aku masak lauk..b4 this, dia penah masakkn nasik goreng... lps selesai, kami pon beransur utk balik...abg edi bg byk serai...time kasih abg...(igtkan nak amek kat banting, tp, balik kejap je, tak sempat nak amek)

Sblm balik, kami singgah ke hostel Syida sbb nak bg kamera As. Nasib naik Syida blom tdo lagi time tu wlpn jam da menunjukkan jam 11pm lebih...Di sbbkan aku da ngantuk dan mamai, ms salam nk balik tu, aku hampir nak tercium tgn Syida..mmg klakar gler...smpi aku dgn hubby gelak gler....yg Syida plak, cool je ckp, "eh, sape yang jd kakak sebenarnye ni?" aku malu gler n trus masuk kete n sambung gelak...pastu, kami pon truskan perjalanan blk ke kl...

Tepat kul 12, kami tiba di perkarangan rumah...mmg da ngantuk gler....selesai bersihkan diri dan solat isyak, aku pon tdo....zzzzz






Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat