Hatiku Kembali CERIA

Hebatnya kuasa Allah S.W.T yang mengerti degupan rasa hati hambaNya... harini, bos aku masuk office lmbt....memandangkan ade byk document penting yg perlu autograph beliau..aku pon...trus masuk ke bilik bos... dan ayat pertama yang bos aku ckp..."boring ek, takde keje?"
so...aku pon senyum je la....rupanya...bos mmg ade agenda sendiri, kenape dia tak bg aku byk keje mcm org lain....dia nk suruh aku think..think..and think.....

Sebelum bos berjaya memegang jawatan sebagai GM, dia pd awalnya pon masuk skim latihan graduan same mcm Young Executive Schemes (YES) jugak... tp, pd masa tu, namenya ialah Renong Executive Schemes. Bos kate, time tu, mmg takde keje, ape taknya sebulan kat department ni, sebulan kat department tu, tade sape yg nk bg keje...mmg busann sesangat (same as me!!!!)..sampaikan bos tolong wat keje dgn Toll Taller (btul le ejaan camni?..hehe..)..psl tu, dia leh kenal pekerja bawahan dgn atasan....mmg itu, pengalaman yang menarik sbb bos mmg bermula dr bawah sebelum dpt jawatan besar dlm company nih....this is not easy...dan aku da paham...yang bos nk trained aku ke arah itu...psl tu, dia bg aku mcm2 keje utk blaja...aku rasa lega sgt....

Bos explain lagi, dia kate....dia tak nak bg aku keje banyak yg routine cepat2 sbb bile aku da bz, aku hanya akan pk psl keje aku je...padahal...bos nak aku berfikir..ape yang aku patut buat? mcmane nak selesaikan isu itu ini.... bos bg contoh, mcm staff tanye, "bos, ape nak buat ni?" sepatutnya, staff tu kene fikir sendiri, ape yang dia patut buat....mcm tu la...maksud bos...
yelah, seharian hidup kita...mmg kene byk berfikir...barula kite fikiran kita aktif dan positif...
mcm hari2 kite fikir, bj ape nak pakai, nk mkn ape, nk balik keje kul brape dll...sume nya perlukan kite utk berfikir...ade org pulak, yg malas nk berfikir...hrp kan org lain fikirkan dan selesaikan masalah dia....alahai....

So skang...aku da paham...maksud dan tindakan bos pd aku...dan aku mmg rasa lega sgt dgn ape yang bos aku terangkan pd aku....aku harap, aku boleh berjaya mcm dia jugak...bos mmg seorang yg berfikiran jauh.....takpe, klu takde keje, means...pandai2 kite la...nak tolong2 staff lain ker, nk bace2 pape ker...sume nya terpulang pd kite.... Terima Kasih bos, sebab paham saya!

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat