Hari Sabtu yg sibuk

Pagi ni..mmg byk keje rumah yg nk diuruskan...mane bj yg nk dibasuh, dilipat, digosok...umah nk dikemas....so, aku buat satu2...lepas siapkan sarapan pagi..hubby pon siap2 nak g keje... aku plak kene buat testing card..cadangnya nak kuar kul 11, jadi..bole la aku g singgah memane utk window shopping...tp, di sebabkan byk keje umah yg nk dibereskan...aku kuar umah dlm kul 3.

Destinasi yg pertama ialah KL Sentral... setibanya kat situ, aku trus ke stesen Monorail. Igtkan nk g smpi Times Square, tp, tak larat nk tggu..aku turun stesen Tun Sambanthan... nasib baik situ tak ramai org, jd aku touch kuar n touch masuk balik.. pastu g balik ke KL Sentral dan kali ni, nk naik Komuter plak..Sebenarnya, aku da lame sgt tak naik komuter ni..da la ramai org....ktm lmbat plak tu...geram nya!!!! pastu, bila da smpi, penuh sesak...(padahal, cume nak turun 1 stesen je pon). Da smpi Mid Valley je, aku pon beratur panjang n touch kuar n touch masuk balik (hehe...tak pasti ade org pasan aku kuar masuk ke tak..) aku turun tangga je, tren da smpi..tp tak leh nk masuk sbb penuh sgt...nasib baik tren yg seterusnya, tak lame sgt nk kene tggu....busan betul wat testing time cuti ni...sane sini, org couple....jeles la plak.....rindu sgt nk jumpa hubby aku time tuh....pastu g KL Sental balik n trus naik putra ke damai.....ahh..lega nya...selesai wat testing card...tp, satu jenis tren terlupe ar nk wat iaitu....star lrt...hihi...

Hubby aku da tggu kat damai...rindunya! kami trus kan perjalanan ke area puchong, utk survey umah sewa..kat sane, byk rumah apartment...tp area situ dkt dgn IOI Mall...confirm jem...tp, kami amek jugakla no tepon utk dihubungi...pastu, cari kat area shah alam plak...menarik gaks kt area sini..cam damai jek...mintak2 dpt la harga yg berpatutan...
pstu, kami singgah kat umah marina..dia ni, cousin aku yg paling best di dunia...sebenarnya aku mmg plan nak jumpe dia da lame da...tp, biasenya, kami balik ke banting, ikut jln putrajaya..kebetulan je kali ni, ikut klang, tu yg singgah jap tu...niat aku cume nk bayar duit mekap ms kenduri bertandang aritu...time btunang dulu, dia pon yg mekapkan...tp time tu, dia tak nak trime duit...so, time kawen, aku tekad nk bayar jugak..yela..dia pon lom ade keje tetap...sembang punya sembang, kul 11 mlm br kami balik....dlm hati..sian mama aku tertunggu2 kat umah...

Mmg ngantuk dan letih sepanjang perjalanan ke banting...smpi2 sane pon da tgh mlm..mama masih setia menunggu (sayang mama!) dan cadangnya nk balik mkn tengah hari, tp smpi umah tgh mlm...sungguhpun begitu, mama tetap panaskan nasi dan lauk..dan kami pon mkn, ala2 mkn tengah hari....(haha...rosak plan diet aku...).

Lepas mkn tu...mmg da ngantuk sgt.....zzzzz

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat