SEDIH :(

Harini...sorg lagi kwn aku yg da diserapkan sebagai permenant...tggl aku sorg je yang masih contract...sebenarnya, aku tak nak fikir dan tak nak harap yg aku akan diserapkan...tp, bile aku tgk kwn2 lagi happy yang dorg da ade keje tetap..aku jadi sayu sbb memikirkan nasib aku...Tambahan pula, contract aku akan tamat bulan 9 ni...lagi la aku sayu....

Aku paham...semua ade rezeki masing2...opismate aku ade suruh aku tanyakan bos aku, ape masa depan aku kat company ni...tp, aku malas nak tanye sbb aku ade mintak keje kat company lain..kang klu bos aku siapkan RFA utk approvedkan aku dan kebetulan time tu aku dpt better offer, tak ke naye?....aku tak nak la yg dikejar tak dapat yg digendong berciciran...

Dan yg paling menyedihkan aku ialah....bile staff lain igt aku ni tak bagus, psl tu aku tak permenant...sbb sume kwn2 aku da ade position masing2...ntahla...bos aku kate sbb takde budget 2007...tp, duit tu, leh plak bagi kat department lain...aku pon tak paham...yang penting, kat company ni, aku da jalan kan tugas aku dgn mengikut arahan, aku tak penah mc, tak penah datang lambat, dan lain2 yang menimbulkan issue negative....

Klu ikutkan hati, nak je aku brenti keje utk cari keje sepenuh mase....kekadang tu, perasaan malas nk keje pon ade jugak...tp, aku ade byk hutang study yg nk disettlekan..dan satu2nya adik aku, tgh smbg study...aku kene tolong dia...aku tak nak tgk dia susah mcm aku time blaja dulu....tp, aku anggap, sume loan tu...sebagai pelaburan utk aku pd masa akan datang....

Apapon, aku yakin..setiap yg berlaku, pasti ade hikmahNya...Ameen...

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat