Alahai cucu

Klu nk tau, cucu2 parents aku ade 7 org, terdiri dr anak2 abang2 dan anak2 aku sekali. Kesemuanya lelaki okeh. Blum ade cucu gigirl lg dlm family kitorg. Kne usaha lebih gigih yg lain terserah pd ketentuan Allah s.w.t.  Sbb ade jenis manusia angkuh yg berlagak bile dpt anak gigirl ni, seolah2 dorg hebat sgt...mmg ade pelbagai kaedah utk pasangan suami isteri utk memiliki anak perempuan, dr segi pemakanan contohnya, or dr segi papelah, tp semuanya adalah kehendak Allah s.w.t maha pencipta. Yelah, bkn senang nk ada anak ni, ade org yg dah kawen lama pon masih blum ada zuriat sendiri..so, jika ada pluang menjadi ibu dan hamil ni, bersyukur adalah lebih baik dr sibuk nk pilih gender apa....

Actually, aku nk cite psl anak aku iaitu Ammar dan Yussuf merangkap cucu ke 4 dan ke 7. Walaupun, cucu parents aku ade ramai, tp dorg sgt jarang balik ke banting..maybe sbb abang2 aku sibuk or maybe sbb jauh kut?.. tp xpelah, sbb karenah anak2 aku je serupa  karenah 10 org cucu...sgt bising, sgt 'suke berkemas' dan sgt aktif. Dorg la pengubat rindu atok n nenek dorg. Yelah, dah itu je yg ada dpn mata. Blh dikatakan anak2 aku ni, membesar dlm jagaan atok n nenek. So, mmg rapatlah.. memandangkan skang aku jaga sendiri anak2 aku, so dorg mmg happy gler bile dpt blk umah atok n nenek. So, cer tgk pic ini.... ginilah jdnya bile blk umah nenek. Habis umahmjd tongkang pecah. Nenek turun tgk pn cm nk pitam, atok lg lah pening kepala..haha.. maksu pn 10sion sbb br kemas dah sepah sekelip mata...






Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat