Dinding comot

Dulu, ms aku penah praktikal diploma kt Pejabt Daerah Kuala  Langat, aku ade kenal sorg akak ni, dia penah menangis sebab anak dia suka conteng dinding rumah. Time tu, rumah baru siap cat, pastu anak dia conteng dinding tu jgk walaupun akak tu da belikan buku utk anak dia conteng. Bila aku dah ada anak, baru aku paham perasaan tu..tp tak lah menangis, cuma beristighfaf banyak2... rs geram sgt, dah nama pon budak2, kenelah byk sabar walaupun geram gler... dulu, masa aku dok kt bangi, anak aku Ammar, conteng kt belakang langsir...mmg geram sgt.... ms dok umah nenek, mmg takdelah nk conteng sgt sbb nenek mesti marah sgt.... skang ni, bile dok umah baru ni, ammar da start conteng, aritu dgn jem stroberi..pastu dgn coklat ke hapa tah...buat cop2 tangan dia, ala2 buat subjek pendidikan seni....seb baik sume hasil karya seni dia tuh, aku cuci boleh hilang... harap2 adik Yussuf tak ikutlah perangai abg ammar yg comotkan dinding... ni lah cop tgn Ammar :)




Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat