Bestnya Carboot Sales!

Ini kali kedua aku dapat pegi ke Carboot Sales yang terletak di Shah Alam. Lokasinya ialah di parking lot Stadium Shah Alam. Beroperasi seawal pagi. Elok pegi awal pagi sebab kalo tengah hari, banyak kedai nak tutup plus, kat sana sangat panassss hokey! kene standby payung ke cap ke air minum pon mesti ade....

Memang agak payah nak ajak jejake idaman aku aku ni, untuk ke sana. Mulanya, aku ingat nak terjah uptown shah alam je or mana2 uptown yang ade....tp, memandangkan kami ada anak kecik, rasa cam x sesuai la pulak nak keluar malam2 ni kan... lagipun, kanak2 kene diajar supaya tdo awal... *_*

Plan nak kuar umah jam 7am. Tp anak2 x bangun lagi, macam tau2 je arini hari ahad (padahal hari lain bangun awal je) so, siap2, jam 8am lebih baru gerak. Kami sarapan kat Telok Menegon. Kemudian, terus gerak ke Shah Alam. Sampai je kt sana, memang bersusun kete nk parking... Syukur sangat dapat parking yang dekat... ada macam2 barang yang dijual kat sini... Cakap je nak haper.... Sume ade.... Orang je dia x jual...hahaha.....

Walaupun masih pagi, tapi memang panas sangat....bb naik stroller... Ammar, aku pimpin tangan dia... Maklumlah, orang ramai... Memang best sangat jalan kat sana... Aku adelah beli baju, skirt, sluar, tudung...sumenya murah2 je.... Actually, aku da survey harga kt dalam blog, fb or website mana2....kedai lain2 pon aku dah survey gak...so, bile nk beli, kenelah start tawar-menawar untuk dapat best price...pastu barulah puas hati :-)... Kalo diikutkan napsu, memang banyak lagi nak beli, tapi memandangkan anak dah nangis2 mengamuk bagai...terpaksa la aku mengundur diri....jejaka idaman pon dah geleng kepala je.... Sebab kene balik sebelum kul 1pm, sebab jiran buat majlis, so kenelah tunjuk muka...selain tu, bolehlah berkenalan.....

Jom kite layan gambar!



Ramai orang datang penuhkan carboot sales ni...


Sluar askar pon ade...bole pakai nk g memancing je, bekebon ker...eheh...


Tikar budak ni murah je kalo nk compare yg jual kat mall tu, blh lagi nk kurang harga... Ada mcm-mcm katun, nk yg abc ke, jenis haiwan ke, jenis kenderaan ke, pilih je..slain wat tikar, leh blajar2....


Tikar kayu pon ada...x yah susah2 nak g beli kat Nilai 3 nun.....


Buku n suratkabar pon ade jual...


Pinggan mangkok antik ni, mmg klasik sangat...masih ada banyak kt kampung aku tu... Mmg tahan lama kan....


Kat sini, memang panas sangat tau, u all kene bawak payung...


Tengoklah ammar dengan tikar ben10 nya! Kalo ikutkan, aku suke yang abc sebab kaler pastel n cute je..haha....

Pendek kata, memang best jalan2 kat sini...barang yang dijual tu, kurang lebih macam kat pasaraya, uptown, pasar malam dan lain2... Tapi yang best kat sini, harga boleh kurang and byk yang up to date... Boleh je kalo nk beli kat website ke, blog ke..tapi, x dapat nak belek or pegang kain or fabrik dia...kat sini, boleh belek puas2.... :-)

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat