Hari yang pening

Hari ni cipta lagi kisah baru iaitu, aku pegi keje naik public transport. Giler lama aku tak naik. Dulu masa zaman gadis ade ar..huwa... nape aku terkebelakang ni?... aku rasa cam nk benti keje je. Tapi, opis ni bakal pindah ke shah alam bulan depan... adoi, lame lagi nak tunggu..arini baru 5 hb. 

Memandangkan arini hari pertama. Husband aku anta g stesen ktm. Nanti lenkali aku g sendri la. Nak kene tengok2 gak parking kt situ selamat ke tak..kene bayar ke free.. Aku naik komuter dr Bukit Badak. Serius aku tak penah tau pon pasal tempat ni.. da la nak pegi tempat stesen ni pon semacam je.. takde signboard langsung dari jalan besar. mcam seolah-olak komuter tu untuk penduduk situ jek.. masa tengok map dari pakcik google pon aku da pening...ape taknya, kene lalu taman perumahan, pastu masuk kawasan kampung plak...pastu blur.. pastu tgk map, kata lg seminit...tengok2 kt depan tu jek... memang rahsia betul stesen tu... haha... takpelah, janji aku leh g kl...

Naik ktm ni tau2 jelah, memang lama. dekat sejam gak. da sampai kl sentral, naik lrt pulak. Punyala lama tak naik, rupanya tiket mesti kene beli kt mesin.. bukan kt kaunter... skang da tak pakai kad, pakai cip. Memang serba serbi canggih. Seb bek lrt ni laju je. Sampai Asia Jaya, nak kene naik bas pulak... adei... mujurla tak tunggu lama sangat.. 

hehe...apapun, aku percaya ape yang berlaku ade hikmahNya.. dan aku akan lalui dengan tabah...yang penting kite Happy!!!

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat