Jalan2 Sambil Bekeja

Isnin 29/10/2012

Memandangkan ade client nk wat training day trip. So aku kenelah g survey tempat training untuk propose kt client ituw. So, isnin g tempat yg dekat iaitu AGROTEK GARDEN CHALET RESORT, yg terletak di Hulu Langat.. Memandangkan (brape byk kali memandangkan da...) ini ade lah first time aku g kuar dengan bos, jadi perasaan sangat peliks. Kami tak pergi berdua, tapi bertiga sebab kenelah ade kaum adam yang temankan sekali. Tapi memandangkan beliau tak berape tau jalan. terpaksa ajak sorang lg staff yang memang dok kt Hulu Langat tu, kami amek dia d KL Base. Kami tibe di lokasi kejadian, dalam kul 10 pagi camtu. Tapi memang panas wei. Seb bek la dorang tu siap sediakan air yg sedappp n banyak ais...


kat sini bestnya sebab ade sungai kt tengah2 antara chalet and padang tempat aktiviti. Paras air sungai ni plak bleh adjust2 ikut kedalaman yang kite nak. Kalo ko nak selam2, nanti dorang akan pasangkan empangan. So, dalam la jadinya. 

Oh ya, Agrotek ni merupakan tempat pertama air lalu tau. Sebab lokasi dia memang betul2 kat hujung and selepas itu memang jalan mati. Tapi kan walaupun yang first, tapi air dia taklah jernih mana, cume hijau2 gitu je la...tapi better la daripada berupa teh tarik...

Lepas da tengok2 sume facilities n bincang2 quotation, kitorang pon berdesup ke Jalan Istana untuk lunch. Kami makan ikan bakar. Serius sedap!!! pasni tak yah la g ke Melaka nun.. da la mahal, tak sedap plak tu...


aku pilih ikan keli.. bos amek ikan pari...macam2 ikan ade, pastu sotong pon ade, besar2 plak tu... harga makan kt sini memang murah wei.... memang nak pegi lagi... bukak isnin - ahad. tapi jumaat tutup. Jom!

Selasa 30/10/2012

Arini aku bersemangat datang awal sebab nak pegi 2 tempat yang jauh.. Lokasi pertama ialah DUSUN ECO RESORT, Bentong Pahang. Semalam punya perjalanan aku pon da pening2. Arini lagilah pening. Actually, encik suami penah g training kt sini. Memang happy habis. So far, tempat ni amat sesuwai kalo korang nak training yang lasak. Kalo stakat nak jadi princess n prince, baik ko tak yah datang tempat camni, buat penat badan jek.. 






Tempat ni betul2 tepi highway karak KM56.8, jangan ko mengade nak terlajak. Jenuh ko nak patah balik. Kt simpang tu ade sebesar-besar alam signboard. Personally aku suke tempat ni sebab aku memang suke aktiviti lasak. Tapi skang ni, nak propose kt client, so biarla dia yg decide. 

Tempat ni berbukit2. Kalo naik bas, kene parking kt luar. Nanti ade lori kecik datang amek. Aku da naik. Pening wei..tak dapat nk amek pic sebab rasa terlompat2 aku dalam tu...naik bukit ko... sini takde sungai, tapi ade kolam besar. 1 kt dalam pic ni, betul2 kat depan opis dia.. ade 1 lagi kolam, lagi besar n dalam punya kt kawasan atas. dalam kolam ni sume air sungai tau.. aku rasa sungai ade, tapi belah bawah sane. Situ ade jugak aktiviti kayak... 

Kemudian, kami ke SERI DINAR di Janda Baik. Actually, trainer kami yang cadangkan tempat ni. Tempat ni memang tip top dari segi bilik n view dia. tapi, takde sungai...huhu...yg ado cume tasik buatan jek.. bukan ape, kalo g janda baik, perasaan mesti nak mandi sungai... aku la...orang lain aku tak tau....


Memang selesa sangat chalet dia.. dewan pon okay. tapi susah sikit nak berurusan sebab kene arrange dengan HQ KL. datang sini memang semata tengok2 tempat jelah...

Sume di atas ade appoinment. Tapi bos nak g tempat ni iaitu D ARK TRAINING RESORT, yg terletak kt Janda Baik jugak. Serius tempat ni sangat BESTTTTTTT... 1st impression pon da best sangat.... sume suasana kampung n sangat klasik...


ini jalan untuk ke opis dia...rasa cam berada di Melaka pule


ini ialah opis dia...wah, da macam muzium plak...banyak sangat perabot n hiasan yang sangat antik!!!! rasa best je bile masuk sini....nak berurusan pon tenang jek.... oh ya, tempat ni da full yer sepanjang tahun ni...meletops!

bilik2 dia sume best....sungai jernih sangat... adoi....nak pegi la...aritu g bawak anak mandi kt janda baik pon g tempat yg free jek (haha....melampau nk jimat!! :p) kene jugak propose kt Encik Suami ni.... 

Oh ya, kalo korang nak datang mandi jek. kene bayar rm5. nanti korang bule la nk gune toilet, surau kt resort ni...

patut nk terus balik. tapi ajak bos g survey 1 lagi tempat iaitu HAWA RESORT.  tempat ni, aku tau sebab awal tahun aritu aku ade g bercuti dengan kengkawan kt ABC CAMP. sebelah je dengan HAWA RESORT ni. aku suke la sebab chalet dia mengadap sungai n sungai dia memang jernih sangat2....huwa..aku rasa cam nak terjun je tau semalam tu... 

resort ni ade zoo kt dalam dia..ade banyak burung merak. pastu kan, ade pokok rambutan, pulasan, durian ade tp takmo gugur plak, kalo gugur, orang dia kasik je makan, tapi orang tu kasik kami buah markisa. aku tak biasa pulak tengok buah tu. tapi rezeki gak dapat buah tu selalu minum jus dia jek...


tempat dia memang sesuwai la kalo korang nak berkelah n ber barbeque je...sebab bilik dia just basic jek. tapi yang penting sungai depan chalet tau...

da selesai sesi g jalan2 skang sesi nak wat report pulak.....kbai

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat