Naik moto?

Serius aku da lama x bawak moto. Naik tu adelah jugak dengan En. Suami g pasar malam bersame...tapi kalo aku tunggang sendiri motor tu... ish..dekat 10 tahun dak ler x bawak... dodulu bawak pun masa skolah menengah pastu masa final year kt kisdar...punyalah lama.. masa tu aku bawak motor kris.. ingat lagi, time tu jenuh pujuk mak bapak aku supaya setuju n izinkan aku bawak motor g kolej dengan alasan, kawan seumah sume pakai moto ( tipu skit je ) padahal x pon! cume sorg je kawan seumah aku pakai moto, masuk aku cume 2 orang jek.. aku pn x sure kawan aku tuh ade lesen moto ke tak time tuh..

selasa lepas, detik sejarah aku bawak moto g keje, gara2 nak jimat. eh, aku rasa kalo tanya sesape yg bawak moto, jawapan nape naik moto mesti same. nak jimat. nk elak tol. nak elak jem. nak cepat. senang nak parking. same x? so, samelah cam aku gak. tapi aku sempat bawak sehari je. dah la aku baru try bawak moto tu pagi selasa. lepas tu trus berdesup g keje kt damansara. perjalanan aku okey je, cume aku masih blur2 tang laluan tu. yelahkan, slama ni aku bawak kete, bawak moto ni, ade laluan khas.. aku pon bawak slow sebab masih takut2 lagi plus aku pakai sweater pink yang sweet ! ah, sangat menampakkan aku gadis bawak moto... padahal itu je yg ado...

rupanya, dalam aku bawak moto tu, aku diekori dengan india! nasib jiran aku prasan n dia ade kt blakang aku. maybe dia cam moto husband aku, tapi dibawak oleh gadis bersweater pink. mujur aku selamat. kalo x, mesti da masuk paper n buletin utama...hehe... aku pon x pasti kt jalan mane aku kene diekori, sebab aku lalu banyak jalan, kesas, lksa, federal n arah ke sprint... hebat x? hm...nampaknya kene pk cara lain ler utk berjimat....



xoxo

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat