Derma Darah

Arini, ade program derma darah di opis subang. Ramai staff yang ke sane.. Tapi aku? haha..aku wat keje diam2 je kat opis...aku dengar perkataan derma darah tu pon rasa pening, pitam n nak pengsan (motiff?) sebab aku ni tekanan darah rendah... itulah masalah aku..lagi2 kalo aku pregnant... hari-hari terpaksa telan kerang, organ dalaman binatang seperti hati, limpa...erk...sangatla bosan kene makan sume tu...tapi nak tak nak kene gak makan sebab kalau tekanan darah rendah masa bersalin, ia boleh menyebabkan maut.... tapikan, ade orang kata, kurma pon bagus untuk darah...sebab makan organ dalaman kan tak berape elok kan?.. 

Sungguh mulia orang yang sanggup derma darah mereka... aku jugak sebenarnya antara penerima darah sebab penah bleeding lepas bersalin anak sulung... siap cakap dengan doktor, "saya nak darah orang baik ye doktor"..haha..sukati je aku ni..aku takut gler wei..sebab ade je kes orang terima darah aids... mintak jauhkan... tapi lepas darah tu masuk dalam badan aku ni... aku rasa cam gatal2..apekah? haha...tp oke je.. pikir positif... bleeding tu bahaya wei... melimpah-limpah darah kuar...so, kene la masuk darah lain untuk teruskan hidup...didatangkan fresh dr bank darah dekat la dengan pusrawi..so, x risau sangat...

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat