Drive sendirian bersama anak2

Antara aku n encik suami, aku je yang biasa drive kete. Biasanya, lokasi antara umah aku n umah parents. Kadang-kadang, kene bawak mama aku g memane, so kene anta, baliknya, aku n anak-anak jelah. Mininum mesti sejam perjalanan. Pada aku memang sangat mencabar. Apetah lagi, Darwish yang langsung takmo duduk kat car seat dia. Sedih gak sebab, memang da biasakan dia dok di car seat sejak baby, tapi dia refuse jugak..heh...

Tapi, sejam perjalanan memang biasa jadi dua jam. Ape taknya, kang baru jalan sikit, anak nangis2 nak bfeed. Terpaksa cari tempat yg selamat. Kalo siang, cari yg ade pokok2. Kalo malam plak, cari kedai yang pasang lampu depan dia. Memang takut sangat. Doa banyak2 kat Allah. Kalo lepas bfeed, baby nak tdo, memang sangat nasib baik. Tapi, kalo mate dia asyik membulat je. Kenala standby biskot n botol air dia.. 

Yang penting, kene banyak sabar melayan karenah anak2. Lagi-lagi kalo anak aku nak duduk kat riba pulak. Haish...kalo dok diam takpe, ni dia nak main stereng. bahaya..bahaya... lepas tu, aku suka pasang ayat quran sebab nak bagi anak2 rasa tenang je. Kita pon rasa tenang jugak kan.... Da!

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat