Latihan Industri adikku

Agak mencabar jugak untuk adik aku, mira untuk apply tempat untuk praktikal... pada masa kawan2 dia dah dapat tempat, adik aku masih belum trima sebarang jawapan.. sian jugak..masa tu, aku sibuk cari keje, adik aku pon sibuk cari tempat untuk latihan industri.. tup2, aku yang dapat keje dulu... adik aku ade gak survey tempat praktikal kat area opis aku..tp tetiba, dia dpat kat area banting jugak... syukur sangat... actually, kawan adik aku memang dah confirm dapat situ. tapi dia dapat better choice kat tempat lain.. so, adik aku dapat ganti untuk dia...kami sekeluarga memang bersyukur sangat...


tapi, dapat praktikal dekat dengan umah, x bermakna adik aku dok umah... tapi dia sewa umah pekerje je... memandangkan beliau xde lesen memandu.. malah, tiada minat untuk belajar memandu..jadi, itu lebih baik.. kalo x sian baba aku kene anta n amek dia setiap hari.... so, better la dia dok saje di rumah yang dah disediakan...jalan kaki pon dalam spoloh minit jek.. alhamdulillah sebab syarikat yang dia dapat tu, ialah syarikat konglomerate n sesuai sangat dengan bidang yang dia belaja tu.. harap2, lepas abiz belajar nanti, dapatlah adik aku dapat keje tetap kat situ je...amin...


buat adikku mira, selamat menempuh alam pekerjaan yer... fokus betul2 dapatkan ilmu n pengalaman sebanyak mungkin semasa praktikal ni...

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat