Travel for work

Yes, aku da travel for work almost 5 years. Ade orang suke tanya (banyak kali tanya, haishh) tak penat ker? ya, aku mengaku memang penat...ko pehal? aku dalam nada bengang...sabo..sabo... haha.... kawan-kawan, sebagai seorang individu, aku teringin sangat nak keje dekat dengan umah. kalo buleh, kul 8 pagi tu aku baru nak kuar umah dengan lemah longlai gemalai untuk pegi keje.... tapi, tahukah anda, bukan sume orang dapat peluang sebegitu? kita cuma boleh berusaha, berdoa dan bertawakkal..selain itu, hanya Allah S.W.T sahaja yang berkuasa menentukan. Hanya Dia saje yang tau, mana yang lebih baik dan terbaik untuk kita.. kalo keje dekat dengan umah, tapi asik kene stay back je... kunun nak balik umah nak relax, tetibe bos call suh masuk opis sebab ade mende urgent..pon tak best jugak kan?


Zaman skang ni, sume orang berusaha keras untuk support cost of living.. perkara biasa je, kalo ade orang yang g keje jauh dari umah mereka... contoh dari Seremban - KL pon ade jugak.. bab jem2 ni biasalah..kadang tu, tak kira pick hours ke tak ke, tetap jem...kadang tu bukan jem sebab eksiden ke hape... tapi yelah, memang ramai org drive kete memasing g keje...takde da amalan berkongsi kete...


Keje jauh ni, biasanya akan lalu highway..so standby jelah duit tol...nasib la kan, nak taknak kene gak bayor...kang tak leh lalu lak...nak senang or selesa, guna je kad Touch N Go dgn smarttag... tapi, ape yang aku perhatikan, ramai orang masih prefer bayar cash... kalo x caye, cube tengok tol batu 3 tu, berderet kete...mereka memang sangat penyabar...


Selain itu, petrol jugak kene spend banyak.. tapi, nak save boleh jugak. korang isi minyak waktu pagi2 or malam..... sebab time tu agak dingin la... kalo boleh elakkan isi minyak masa tengah hari sebab time tu panas berdengkang....


Kesimpulannya, tak kira la keje dekat ke jauh ke... pada orang yang dapat keje dekat dgn umah.. bersyukur lah... tapi jangan la asik tanya soklan panassszz pada org yang memang ko tau dia keje jauh... adekah ko tau, soklan tu itu boleh buat aku hangin satu badan??... kita sama2 kuar cari rezeki yang halal di muka bumi Allah ni...sama2 sempurnakan keje sebagai satu ibadah... okey.....da!

Comments

Popular posts from this blog

Tasik Bera

Feather Shampoo

Dadih Coklat